Dobrota?

ispred_hrama_sv_vasilija_ostroskog.jpg
ispred hrama sv. Vasilija Ostroškog, Gradiška

Ne želim nametati neka iskustva onima koja ih nisu iskusili niti imaju želju, jer je nisam imala ni ja a čim mi se neko približi par koraka previše mojoj ogradi – odmakni se, nemaš šta više tražiti sa svojim “ti moraš”, iako sam i sama takva (kad za nešto smatram da je zaista jedna jedina i prava istina – ukoliko takve ima – u to pokušavam uvjeriti sve i jedno ljudsko i neljudsko biće. Vrlina ( u pravoslavnom smislu te riječi) – riječ je o vrlini nasuprot kojoj stoji jedan od smrtnih grijehova, a to je krotost nasuprot gnjevu. Dakle, zašto, pitam jer već godinama jedno te isto gledam oko sebe ( neću ni sebe izuzeti) – zašto “humanitarci, ljubitelji svih ljudi, ekolozi, prosvijećeni”, ovi i -ini, nekim čudnim putevima postaju prepuni gnjeva. Da li se to porađa u samom startu njihovog djelovanja ili tek u nekom zrelijem periodu.

Mirela, Jehovin svjedok, je djevojka koja me je nekim čudnim tragom zaustavila prateći me zbog mog tadašnjeg starmalog načina odijevanja – prva godina filozofije i sociologije, ručno sam šivala svoje odijevne predmete, od kaputa do maramice – i nakon nekoliko ispijenih čajeva u mojoj podstanarskoj kući, pa u tadašnjoj Literi ( jer ne piju kavu) – konačno me je pritisla nakon mojih odbijanja da se pojavim u 5 popodne na njihovim seansama zbog toga što sam išla na promociju knjige – a na promociji su bili moji profesori filozofije Živanović i Arsović – i napala na sred ceste: “Kako možeš ići na promociju, a ne možeš ovamo?!”Nakon toga stigla je i poruka – Izvini, nešto u tom smislu…

Prijatelj moga kuma, sada Švajcarac, Franc, do tada Banjalučanin, ekolog zakleti – u sve i jednom kontaktu čovjek je nevjerovatno invazivan na tvoje stavove – zašto nemaš biciklo itd…

Bojan –  čovjek koji mi je dao psa za udomljavanje – nevjerovatno nepovjerljiv, progoneći duh koji me je mjesecima poslije zvao da mu dokažem da je sve u redu, tražeći da mu pas zalaje na slušalicu(?).

Pop u hramu sv Trojice koji na upit za pojašnjenje starogrčke riječi sablazniti – održava propovijed u visokom tonalitetu kako JA MORAM POSTITI. MORAM. I uz to kako ne znam neke stvari vezane za ispovijedanje vjere ( nekad je bolje ne znati i ne tražiti pojašnjenja da bi što bolje uradio zadatu temu na fakultetu).

Humanitarka koja non-stop kritikuje sve i svakoga govoreći kako “moramo” pomagati, volontirati, raditi za druge…Sve drugo nema smisla, šta to ljudi mi radimo sa svojim životom. Čak iako pomažem, vjeruj da ne bi jedan Krst bio dovoljan da bi se propratile sve i jedne akcije.

Vidim da mnogi već shvataju da se ne vrijedi hvatati u tu zamku – ne znam kako bih je nazvala – ali nečega iskaljujućeg, ne produktivnog sigurno – tako da odustaju od različitih rasprava, a ne bi se trebalo odustajati.

Naći pravog sagovornika – kao imperativ.

Istražiti malo značenje riječi smjernost, odnosno otići do manastira Kosijerovo na šolju razgovora sa monasima, eventualno neko slično iskustvo.

Povući se.

Leave a Reply

