Demokratija ili anarhija – recite mi u kom sam uređenju da znam kako da postupam

Čujem kako je gradonačelnik na upit o slabom grijanju odgovorio da će biti joše gore i da samo crnom magijom imamo i ovo što imamo. A juče i pred sv Nikolu ni struje nije bilo, a ako nemamo struje nemamo ni grijanja. Meni dijete ima temperaturu iznad 38, a stan hladan; ona se probudi, boji se mraka, a ja pod svijećama, dozivam duhove.
Računi izmireni, a grijanja nema. Dobro, ništa ne smeta, ali šta je to čime mi je oduzet posao poslije školovanja, nemam pravo da radim u struci – jer sam nesposobna da ga nađem, da se kurvam, grizem, učlanim u stranku i dođem do onoga za šta sam se školovala.

Knjiga – to sam ja.

Kome to danas i kome je ikad značilo – šta ja volim, da li volim čitati, pisati i tome slično? Odličan uspjeh – čime se danas djeca hvale – ja se svojim i danas ponosim. A šta ja čujem – ma pusti prosjek, samo to završavaj i traži posao.

Pa dokle da puštam to prodiranje u glavu u kojoj ti govori da si ti kriv što ne radiš, što ljudi gladuju, što ti je mati od raka umrla, što nemaš para za kave svaki dan po dva puta dnevno, pa za kurs ovoga ili onoga, prekvalifikovanje…

A šta je to što one na vlasti drži tu gdje jesu? Gdje je neka kontrola? Ko kontroliše moje ponašanje? Ako živim u anarhiji, daj mi da sama sebi obezbjeđujem novac za život, grijanje, diplomu, garderobu – ali me nemoj kažnjavati.

Jer jedino zbog policije i njihove sprege sa onima koji nam oduzimaju svaki dan sve više, dolazi do kažnjavanja nevinih ljudi, a oni koji psuju, vrijeđaju, imaju platu preko 3000 marka, ne poštuju roditelje koje se usuđuju da imaju djecu ovih dana – mi šutimo. Šta ću ja svom djetetu u zatvoru?


Budimo ljudi.

Budimo ljudi.

Budimo ljudi.

3 thoughts on “Demokratija ili anarhija – recite mi u kom sam uređenju da znam kako da postupam

Leave a Reply

