POTRAGA ZA POSLOM Kako zaraditi 600KM spavajući kod čovjeka 7 dana

 

Tekst je pripreman za objavu na našim portalima BUCI i mondo.ba, zato je previše podataka i mimo samog pozivanja. (Magazin Buka nije odgovorio, urednica Kerkez je nakon prvog dana kada je rečeno da se tekst može objaviti naglo izmijenila odluku i rekla da ne odgovara ‘format’).

Zovem se Ana Galić i u potrazi sam za poslom. Po zanimanju sam diplomirani profesor filozofije i sociologije, a takođe i sa završenom jednom godinom postdiplomskog studija na Odsjeku za filozofiju u Banjoj Luci, koju sam nakon položenih svih ispita već u julu mjesecu, stavila na mirovanje jer je u tom periodu majka oboljela, a ja sam bila nezaposlena. Imam želju da nastavim školovanje već ove godine, ukoliko mi novčana primanja to dozvole.

U međuvremenu sam postala majka, imam jednogodišnju djevojčicu, kojoj sam sada potrebna kako radi vaspitanja, tako i radi zarade, tako da sam odlučila da se zaposlim na pola radnog vremena.

Inače sam student dobitnik i republičke i predsjedničke stipendije, koji je sa preporukama prilikom zaposlenja jednostavno bio izostavljen, tako da još uvijek nemam odrađen pripravnički staž – radila sam kao profesorica Demokratije i ljudskih prava, te kao profesorica Poslovne komunikacije, a zatim kao novinar i sada imam nešto više od 7 mjeseci odrađene godine pripravničkog staža.

 

Zašto ‘spavati kod čovjeka za 600 KM’?

Jer je čovjeku potrebna žena koja će njegovati njegovu djecu koja su u razmaku od tri godine đaci osnovci, te bi kada je on na službenom putu ta žena morala spavati kod njega i ne bi smjela ići svojoj kući. Sedam dana. Inače bi ostajala do 4 i 15, kada je gospodin u Banjoj Luci. A žena? Njegova žena je u inostranstvu.

 

Potraga za poslom tokom proteklog vikenda

 

Riječ je o poslovima koji su trenutno aktuelni preko malih oglasa, posao.ba, glasa srpske, olx.ba, ili su sponzorisani putem FB-a. Nijedan ne nudi prijavu – plaćanje zdravstvenog i socijalnog osiguranja (što se više ni ne dovodi u pitanje, jer ljudi već uzimaju zdravo za gotovo da se radi ‘na crno’), ne poštuje se satnica – obično se ostaje preko radnog vremena – da počistiš, da sačekaš roditelja da dođe po dijete i tome sl. Slobodnih dana obično nema. U narednim redovima pročitajete kako izgleda dva dana prozivanja aktuelnih poslova, nevezanih za fakultetsku spremu.

Telefonski brojevi, nazivi naselja, ulica i objekata su izostavljeni. To su poslovi koji su prozivani tokom subote, a i nedjelje. Ponuda je sljedeća (datum je 02. april 2017):

 

(Prije ovoga prozivanja u toku sedmice kontaktiran je restoran zdrave hrane radi informacija o oglasu za pomoćnog radnika, kojih traže 3 – riječ je o kuhinji, pranju suđa i pripremanju povrća za salate. Ne treba im neko ko će da pregrmi, nego neko s kime će praviti tim, tj. ugostitelj po struci. Radi se u dvije smjene, 8 časovne, plata je 440 KM. O prijavi nije bilo riječi. )

 

Subota

Poslala sam tri mejla na adrese tri vrtića  – u pitanju je Banja Luka, od kojih je jedan vrtić odgovorio da su trenutno popunjeni. Napomena je da tražim posao na pola radnog vremena, a radila sam u vrtiću, čuvala dijete privatno te imam svoje. Pokušala sam tako.

Oglas za šnajdericu, na pola radnog vremena, nije se niko javio.

Briga o starijoj osobi. Izvan Banje Luke Potreban im je neko od 5 časova, da čuva 2 starije osobe, čisti po kući i izvede vani. Mjesečnu kartu plaćaš sam, nakon izlaska iz autobusa ides još blizu kilometer do kuće pješke. Plata 250.00KM. Nemaš dan slobodan.

Još jedan restoran u centru grada, urban, traže pomoćnog radnika. Ne javlja se niko.

Čuvanje djeteta. Periferija. Da naglasim da u ovim oglasima stoji samo broj telefona i 3,4 riječi – ni gdje je, ni šta je, ni kada je, za koliko novaca, i tome slično – ime i prezime, adresa da ne pominjem. Dakle, dječak, čuvanje utorkom i petkom na satnicu, obično od pola osam do pola 4, kada dođeš zapisuje te i kada odeš zapisuje te – 2,5 KM po satu, Plaćaš sam prevoz. Dakle, izračunala sam:

Neka je 8 sati po 2.5 KM jedan dan, to je 20.00KM.
Puta 2, jer je u pitanju i utorak i petak, dakle 40.00KM.
4 sedmice puta 40.00KM, to je 160.00KM.
Minus karta: jedan dan košta 3.20KM. Dva dana u sedmici: 6.40KM. I 4 sedmice koštaju: 25.60KM.
Dakle, 160.00 minus 25.60 jednako je 134.40 KM.

Rad u butiku, pokretnom. Niko se nije javio.

Pekoteka u centru. Rad je puna smjena, od 7 do 3 i od 3 do ponoći; platu čovjek nije spominjao. Pitala sam za pola radnog vremena i rekao je da je razmišljao o tome, te da će se javiti ukoliko se odluči na to.

Sposobna, vrijedna žena potrebna za njegu nepokretne bake. Periferija. Osam sati dnevno, jedan dan je slobodan. Žena je ćudljiva, nekada se voli pridići da sjedne, da se popravi jastuk pod nogom, pod rukom. Radi se od 10. aprila. Plata 400.00 KM. Mjesečnu kartu plaćaš sam.

Djevojka za rad u trgovini. U gradskom naselju.
U pitanju je prehrana, iskustvo nije potrebno, pošto sam rekla da nisam radila za kasom, niti u trgovini. Pitala sam ga za pola radnog vremena, čovjek je rekao da će se javiti, da će memorisati broj.

Djevojka za rad u dječijoj igraonici. Poželjno iskustvo u šanku i rad s djecom.

Gradsko je naselje u pitanju, dakle ne treba putovati, kada to kažem. Pošto sam radila i kao konobarica kratko, a u vrtiću imam iskustva i u radu sa čuvanjem djece, ima nekog smisla pomislila sam. Ali, 5 djevojaka je već spremno za probni rad naredne sedmice i mogu zvati nakon 10 dana, ako ne prođu, da uskočim ja.

Dvoje djece, treba im mlađa žena 30-40 godina. Ne javlja se niko.

Djevojka za pomoć u kući.
U pitanju je naselje van Banje Luke, čovjek me je pitao koliko inače uzimam za čišćenje i rekla sam da je jedan cijeli radni dan 50.00 KM. Nije mu se dopalo, može dati 3, 4 marke po satu, dva puta sedmično.

Radnica u butiku. Ispostavilo se da je to butik obuće. Nikakve informacije se ne smiju dati već doći lično u butik radnim danom poslije 12. Pošto su to ‘butici’ sa Tržnice, poznat mi je njihov rad. Uzimala sam tamo obuću i gnjave te kao kupca kako bi rednice zaradile dnevnicu, a i inače na Tržici je teško dnevnicu nabiti, a ako ne prodaš kriv si ti i odbijaju od plate.

 

Nedjelja

 

Čuvanje djece. U pitanju je naselje do kojeg brzo mogu doći, u pitanju je čovjek specifične profesije kojem treba žena da čuva dvoje djece. Pitam gdje je majka – u inostranstvu. Ništa čudno dok nisam pitala za vrijeme:
Kada radi u Banjoj Luci, radila bih od 7 do pola 4, kada je na putu, živjela bih sa njegovom djecom u njegovoj kući 7 dana. Ne bih smjela ići svojoj kući. Djeca idu u osnovnu školu. Plata je 600.00 KM. Zahvalila sam se, a on je meni rekao da ću valjda naći posao. To što sam mu rekla da imam dijete od jedne godine, nije ga dotaklo.

I na kraju – Pomoćni radnik.
Servisni radnik za pranje auta. U mjesec dana imaš 4 dana sloboda, radiš od 7 do 7, ili od 8 do 8; plata je 500.00KM. Mogu doći i popiti kafu da se dogovorimo, jer sam rekla da mi treba nešto na pola radnog vremena – van Banje Luke.

I na kraju sam poslala prijavu u jednu franšizu za čistačicu na pola radnog vremena.

 

 

Prilikom traženja posla treba vam biti jasno da diplomirani profesor filozofije i sociologije traži sebi novac da uzme djetetu sjedalicu za auto koja košta 150.00 KM, koju ne može priuštiti, nove cipele za dijete, bodije, voće. Ne spominjem sebe koja nisam kupila ništa novo, osim u second handu par hlača i majica, od trudnoće, a izmijenila sam se drastično i nemam šta da nosim. Treba pasoš produžiti; platiti autobus da odem u Gradišku da vidim oca i brata, a ne mogu i nedostaju mi.

Pišem tekstove besplatno jer je to moj poziv, moj poziv nije da ostavim dijete 9 sati dnevno i vidim ga ujutru od 8 do pola 11, jer već u pola 8 naveče, ona je zaspala, a to što sam ja tada stigla kući ne znači joj ništa.

Čitam, upravo gledam temu za naredni tekst na PULSU, tragam za naredni filozofski tekst koji ću prevesti sa engleskog; Gledam kako započeti start-up upravo vezan za filozofiju; i pišem. Pomaže mi. Odlučila sam napisati knjigu za koju bih trebala dobiti grant, ali za filozofiju nema zainteresovanih.

 

 

 

2 thoughts on “POTRAGA ZA POSLOM Kako zaraditi 600KM spavajući kod čovjeka 7 dana

  1. Prestrsno!
    Od mojih reci sigurno nemas nista, to vrlo dobro znam ali da toliko muke zena poput tebe moze imati da nadje posao to je stvarno strasno.
    Ovde kod nas ukoliko se oglasis u novinama ili na tv-u postoji sansa da ti nadju posao, ne znam, pokusaj makar to.
    Zelim ti puno uspeha i srece u trazenju posla. Iskreno se nadam da ces naci nesto sto ce ti odgovarati.

    Liked by 1 person

  2. Poštovanje,
    Hvala na lijepim riječima. Iskreno, bila sam pod stresom nakon vikenda, tako da sam se samo srušila u krevet i spavala. A sada ću opet nastaviti. Malo jesam osjetljivija osoba, pa me sve dotakne. Hvala ti još jednom.
    Iskreno, Ana

    Like

Leave a Reply

