PREOZBILJNO SHVATAŠ SAMOG/U SEBE? EVO LIJEKA: 5 simptoma i 3 savjeta za prevazilaženje ratnog stanja u sebi

Author anagalicblog

“Ne uzimajte život preozbiljno; niko nikad ionako ne izađe živ.” – Van Wilder

Da, tačno je. Preozbiljno shvatam samu sebe. Zato je vrijeme da se preduzme nešto po tom pitanju. Pet simptoma koji će vam sigurno reći da bolujete od ovog iscrpljujućeg stanja jesu sljedeći:

SIMPTOMI

5 znakova da shvatate sebe preozbiljno

1.NE SJEĆAŠ SE KADA SI SE ZADNJI PUT U SEBI NASMIJAO ILI NASMIJAO BILO ČEMU; KAD SMO KOD TOGA

Za šta sve je smijeh dobar – redukuje stres, bori se sa anksioznošću  i depresijom, poboljšava pamćenje, snižava krvni pritisak i smanjuje otkucaje srca, otpušta endorfin u tijelo, čak i poboljava cirkulaciju i povećava nivo kiseonika u organima.

Ako se ne sjećate kada ste se zadnji put nasmijali – izađite sa prijateljima, gledajte komične filmove ili radite bilo šta što će vas nasmijati. Da, imaš obaveze i ispunjavaš ih ali to ne znači da se ne treba i zabaviti. Ko god ti kaže suprotno – upitaj ga – a kada si se ti nasmijao zadnji put?

2.OSJEĆAŠ SE KAO DA SE MORAŠ STALNO BRANITI OD NEČEGA 

Ako uzimate sebe suviše ozbiljno onda će vam se činiti kao da svi, baš svi žele da vas napadnu i da vam uđu u glavu. Svijet će vam se tada činiti kao neprijateljsko mjesto, negostoljubivo i uvijek spremno da napadne vašu teritoriju i vaš sistem vrijednosti.

Ipak, sa ovakvim stavom još više ćete odbijati ljude od sebe i definitivno nećete pomoći sami sebi. Tako da ako želite da se družite s ljudima i vodite konstruktivne razgovore, vrijeme je da poradite na svom samopouzdanju kako biste ljude koji vas okružuju počeli posmatrati ne kao neprijatelje nego kao nekoga sa kim rado provodite svoje vrijeme. Niko nikoga ne može prisiliti ninašta.

3.UVRIJEDITE SE KADA NEKO PROPITUJE VAŠ SISTEM VRIJEDNOSTI

Kao nastavak drugog simptoma, upravo ovdje se vidi vaša ranjivost – ne trebate se osjetiti ugroženim ili na ivici kada vas neko pita da mu objasnite vaš stav ili pogled na svijet, da ne kažem filozofiju.
Trebate biti sposobni voditi civilizovan, otvoren razgovor sa nekim bez odlaska u krajnosti i osjećaja kao da se morate braniti od nečega. Drugi obično nemaju nikakvu lošu namjeru osim da vas detaljnije upoznaju.

A kao pouka – budite otvorenog uma, ne previše vezani za neke manje-više rigidne stavove kako bi u stvari mogli učiti od drugih a isto tako i oni bi mogli naučiti lekciju i od vas.

4.UVIJEK VAM JE POTREBAN CILJ KOJI TREBATE ISPUNITI KAKO BISTE SE OSJETILI SRETNIM/OM

Imati cilj, san čijem ostvarenju težimo je sasvim u redu i svojstveno je svakom čovjeku. Ali kada za ostvarenje toga sna sve u sadašnjem momentu nema nikakvog smisla, to nije u redu.

Pokušajte da uživate u malim stvarima i zapamtite šta je to što je stvarno bitno: porodica, prijatelji, zdravlje, i način na koji tretirate druge ljude.

5.KONSTANTNO POREĐENJE SA DRUGIM LJUDIMA

U eri društvenih mreža zaista je lako naći nekoga sa kim ćete se porediti. Ali, uvijek stoji jedno ali – ovo nam samo služi da postanemo ogorčeni i osuđivački nastrojeni na kraju i ne čini apsolutno ništa kako bi mi u stvari postali bolji.

Sljedeći put kada ovo budete radili sjetite se da ama baš niko ne može imitirati ili biti ono što ste samo vi. I zato idite tamo i pokažite cijelom svijetu koliko ste jedinstveni, kakav talenat vi imate i nemojte pokušavati biti neko drugi.

Ako se prestanete uzimati preozbiljno i naučite odmarati u svojoj individualnosti, počećete voditi otvoreniji, perspektivniji život i jednostavno –  uživati u vožnji dok traje.

 

Jeste li se prepoznali? Niste? Blago vama. A vi koji ipak nalazite sličnosti sa nekim od navedenih stanja, evo tri načina koji će vam pomoći da ne shvatate sebe više toliko ozbiljno:

 

LIJEK

3 savjeta kako prestati voditi rat u sebi

 

1.EMOCIJE? NE, HVALA!

“Preozbiljni” ljudi često budu povrijeđeni. Taktika broj jedan je sljedeća – zalupite emocionalna vrata pred onim ko vas u tom momentu vrijeđa ili čini da se vi tako osjećate i tako ćete najbolje udariti kontru i sebi i njemu/njoj.

Emocije? Ne, hvala! Čim osjetite navalu emocija koje ćete samo produbljivati sve više i više, pogotovo nakon razgovora ili kada ostanete sami – prekidajte sve!

2.POTRAŽITE POMOĆ

Nekada nam je potrebna pomoć kako bismo osjetili radost. To je živa istina, nemojte misliti da nije tako. Isto tako nekada ne znamo kada uzeti pauzu.

Dakle, neka neko drugi sve isplanira ili preuzme obaveze na sebe. Isto tako, da bi uživali u trenutku nema pitanja – da li ti se dopada, hoćemo li ovo ili ono – presijeci, donesi odluku i uživaj u momentu. Kada znate na šta ste slabi to utirite u korijenu.

3.POŠALJI GA/JE GDJE MU JE MJESTO

A kada vam neki sporedni likovi u životu zaista i pristupe i kažu nešto uvrjedljivo – i tada pomozite sami sebi i recite – Samo me pusti da vodim svoj život, čovječe.

 

Za kraj ajmo se nasmijati i čuti jedan vic. Vic: otkopčan ti šlic.

 

Tekst sastavila i uredila: ana_potpis

 

ana_logo

 

Fb: Author anagalicblog

Instagram: @authoranagalicblog

Twitter: @anagalicblog 

Linkedin: Ana Galić

e-mail: ana.galic.bl@gmail.com

 

 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s