Esther de Charon je preduzetnica koja mi je pomogla da uvidim šta znači sopstveni brend, brendiranje uopšte, te kako se u stvari igrati sa stvarima koje voliš stvarajući od toga svoj posao, izgrađujući pritom svoju ličnost a na kraju i svoj stil. Naredni tekst sam pročitala odjednom i mogu slobodno reći da sve što je rekla potpisujem te sam joj se automatski javila da mi dozvoli prevod, i dobila sam ga!
Sada uživajte i vi dragi čitaoci, te naučite nešto novo, a nakon toga i primjenite. Ne dozvolite da vas rijeka zaborava proguta ne čineći apsolutno ništa čime biste poboljšali svijet u kojem živimo.
Ok, Let’s BREND THIS GIRL/BOY!
Izvor: What is authentic personal brand
Sa engleskog prevela: Ana Galić
Kako da unaprijedite svoj brend i stvorite masovan uticaj
Vaš Bezobzirno Autentični Lični Brend
Želite da uvećate vaš uticaj, privučete nove klijente, istaknete se i podignete dijete ljubavi koje jeste vaš biznis…jel tako?Pa, vi pokušavate da stvorite vaš Lični Brend. Vi čitate knjige, gledate video klipove, možda radite sa brend ekspertom. Samo da bi otkrili da to uopšte ne radi!
Zbog toga što rezultat sveg vašeg napornog rada ne daje ono što bi trebao da daje: Rast vašeg uticaja i navođenje Pravih Klijenata na vaša Vrata!
Možda se vaš brend osjeća kao da nosi previše-usko-drečeće odijelo. Izgleda Suuuper izvana, ali vam ne da disati. Kao simpatični crveni grudnjak u koji ste se zaljubili u prodavnici, ali nikada niste nosili jer nije udoban za vaše grudi. Ali uopšte.
Možda vaš brend liči na ronjenje u Lego kockice. Svaki dio izgleda prelijepo i sjajno, ali vi nemate bilo kakvu ideju kako da to sve spojite zajedno u vašu jedinstvenu Zvijezdu smrti. Gdje su uputstva za sastavljanje?
Možda se vaš personalni brend ne osjeća usklađenim. Vi ste duboki mislilac i osjećate sve. Namirišete prevaru brže nego što one posebne talijanske svinje nađu tartufe. Ako vaš brend nije 100% kongruentan to neće raditi.
Možda nemate pojma kako bi u stvari koristili svoj brend. Ili je vaš brend jednostavno veoma lagan, bezbojan i potpuno blah.
Možda – i ovo nije smišljeno da vas osramotim, zbog toga što ste u kompaniji gdje su većinom svi preduzetnici – vi nikada ne gradite sopstveni brend. Zbog mnogo različitih razloga: vremena, novca, Ne-treba-mi-ovo, “Samo za priznate preduzetnike“.
Koji god da je vaš razlog, ja sam ovdje da vam pokažem da je autentičan brend pravo gorivo za vaše vozilo.
Želite da vam pomognem?
Ok, počnimo od početka. Šta je Sopstveni Brend?
Sopstveni brend vam dopušta da se Konstantno Izdvajate od vaših kolega.
To je fino rečeno: “Ne uklapaš se ako se želiš istaći!” kao i “Saznaj šta te čini jedinstvenim i koristi to svuda.”
Na primjer:
Ukoliko postoji 75 bijelih, dugokosih, sjajne kože – trenera za zdrav život koji piju zelene smutije iz Mason Jars-a, pokazujući se sa svojim super nategnutim pločicama objavljujući na mrežama: “Super-sit/a nakon jedne šoljice moga smutija sa keljom, krastavcem i limunom”, vi TREBATE svjesno da se izdvajate sa ciljem da budete Autentično Vi Sami, i privući klijente koji žele biti zdravi ali ne nužno se moraju osjećati kao kod kuće u Zemlji Savršenstva.
Kada gradite sopstveni brend oko ideje “Želim da Izgledam Kao Moje Kolege” bićete lako zaboravljeni. Zbog toga što ste zamjenjivi.
Pratite li me? Vaša Jedinstvenost i činjenica da jeste Različiti jeste to što privlači vaše klijente! I Uticaj. I to automatski donosi novac.
Usput budi rečeno: Vaš sopstveni brend NIJE vaš logo, vaš font, boje ili vaš web sajt! To je vizuelni identitet baziran na vašem sopstvenom brendu.

Ovo će vam većina eksperata sa sopstveni brend reći:
“Sopstveni brend jeste ono što ljudi govore o vama kada niste u sobi.”
” Sopstveni brend jeste kako vi želite da vas ljudi dožive“.
I iako tu nema ničeg loše sve to dolazi iz mozga. Nedostaje srca/duše/umne povezanosti.
Ne znam za vas, ali ako ja to ne mogu osjetiti, ja jednostavno nisam zainteresovana. I ako vi to ne možete osjetiti, prilično sam sigurna da ni vaši klijenti to ne mogu osjetiti takođe.
Ukucajte Maya Angelou koja je slavno rekla da je sve u osjećaju!
“Naučila sam da će ljudi zaboraviti šta ste rekli, ljudi će zaboraviti šta ste uradili, ali ljudi nikada neće zaboraviti kako ste učinili da se oni osjećaju.”
– Maya Angelou

Ovo radikalno mijenja perspektivu vašeg personalnog brenda!
Vidite List 1 Autentično Sopstvenog Brenda: Kako se vi OSJEĆATE kada ste vi sami u pitanju+Šta vaši srodni klijenti OSJEĆAJU o vama= vaš sopstveni brend.
Da, čitate pravilno: vaši SRODNI klijenti. Vaš srodni klijent je ljudsko biće koje se potpuno
a. – spaja s vama connects with you
b.- i ima potrebu za proizvodima i uslugama koje samo vi možete isporučiti
c. – i platiće za ono što mu dostavite.
#A. PITAJTE SEBE: Kako se moji klijenti (kao i prijatelji i porodica) osjećaju ovim što radim?
I za ekstra bodove: ko su moji srodni klijenti?

Dodajemo List 2 preko vašeg Sopstvenog Brenda: Vaša Zona Genijalnosti, ili Vaš Jedinstveni Sjaj.
Vaša Zona Genijalnosti
Vaša Zona Genijalnosti (ili kako bi moji klijenti rekli: VZG) je nešto što vam dolazi prirodno. Nešto što je tako nevjerovatno lako da ne možete vjerovati da bilo ko želi da vam plati za to.
Vi mumljate: “Ozbiljno, zašto to ne mogu uraditi sami” često je dobra indikacija da radite iz svoje Zone Genijalnosti.
Moja je šaptanje dušama. Mogu se spojiti sa velikom grupom ljudi i povezati sa njihovim dušama. Znam. Malo čudno. Ali radi mnogo brže nego tradicionalni koučing i pomoglo mi je da uvećam svoj posao. Dakle, to se čuva!
Mogu razgovarati sa klijentom i u nekoliko narednih sekundi primiti Božanska Preuzimanja koja mi dopuštaju da rekreiram njen jedinstveni brend. Mogu dizajnirati novi kurs za manje od 5 minuta. Toliko lako da nervira.
Ovo ne dijelim sa vama da vam impresioniram. Već kao primjer. Zbog toga što sam dugo vremena sumnjala u vrijednost moga rada. Mi pogrešno mislimo da prava vrijednost dolazi sa teškim radom, bolom i sa mnogo suza.
Ali prava vrijednost dolazi iz lakog!
Znam sigurno da vi prepoznajete nešto što vam dolazi tako lako. Zar ne?
#B. ZAPITAJTE SE: Šta mi dolazi istinsko lako, šta je moj jedinstveni sjaj i da li moja publka zna o ovom mom jedinstvenom daru koji posjedujem?

Treći list vaše Autentičnog Sopstvenog Brenda je Ljubav prema sebi i Prihvatanje
Zašto? Zato što gradimo brend koji je autentičan. Koji predstavlja Najbolje od Vas!
Dakle, to mora biti ukorijenjeno u ljubavi i prihvatanju same sebe. Jer ne možete očekivati od vaše publike da vas obožava, da radi sa vama i vjeruje vam kada i vi sami ne radite tako.
Ljubav prema sebi uključuje ljubav prema kilogramu viška, vašem pozivu (ozbiljno, kada mislite da imate dovoljno diploma?), prema vašoj neurednoj/super sjajnoj kući, prema borama, nesigurnosti, vašem bogatstvu, vašem vebsajtu koji se čini da nikada nije dovoljno dobar ili prema činjenici da vi zapravo imate veliki uspjeh…
Trenutak kada prihvatite i zavolite kompletan paket, vi inspirišete svoju publiku da zavoli i prihvati same sebe.
To znači da ne samo da praktikujete ljubav prema sebi i prihvatanje; Vi takođe vodite svojim primjerom. I koji je bolji način da stvorite uticaj od Vođenja Primjerom.
“I dok puštamo naše sopstveno svjetlo da sja, mi nesvjesno dajemo drugim ljudima da rade isto. Dok se oslobađamo sopstvenog straha, naša prisustnost automatski oslobađa druge.”
– Marianne Williamson
#C PITAJTE SEBE: Koje dijelove sebe pokušavam da skrijem, zbog čega se stidim toga? Kako to mogu spriječiti i sa cijelim srcem voljeti i obožavati? Kakav bih uticaj stvorila kada kombinujem hrabrost, ljubav prema sebi i prihvatanje i zakoračim u svjetlo?

Četvrti list Autentičnog Sopstvenog Brenda je Razumijevanje šta vaši srodni klijenti zaista trebaju.
Da li ste neodoljivo čudan preduzetnik? Sa mnogo strasti, senzitivni i neustrašivo pametni? Onda je ovo list koji trebate koji bi razumjeli i implementirali
Znam da u stavri vi možete raditi bilo šta kada jednom podesite svoj um na to. Ali vaš je posao da potpuno razumijete da vaši srodni klijenti žele…to je nešto što SAMO vi možete pružiti.
Na primjer: vi ste fizioterapeut/pjevač/dizajner/sakupljač kašika iz 19 vijeka/nastavnik njemačkog jezika i nudite sve-što-znate svakome.
Ovo nika neće uspjeti. Bez izuzetka. Niakd! Vi ne možete biti sve svakome.
Ipak, jednom akda okrijete da vaši srodni klijenti zaista hoće da sebe izraze mnogo slobodnije, možete kombinovati vaše pjevanj sa iskustvom terapije. Stvarate jedinstvenu uslugu – koju samo vi možete priuštiti.
Iskoristite svoj sopstveni brend da stvorite fokus na ovu specifičnu uslugu. Razmišljajte o tome kao o ciljanju reflektorom na vašu jedinstvenu ponudu. Fokusirajte se samo na ono što postaje vidljivo na svjetlu, dok sve vaše drugo znanje i iskustvo trenutnos toje po strani.
#D PITAJTE SEBE: Šta je to što moji srodni klijenti zaista trebaju od mene Da li ja radim samo ono što ja mislim da djeluje ili se mogu fokusirati više na ono šta moji srodni klijenti zasita trebaju od mene?

Peti list vašeg Autentičnog Sopstvenog Brenda jeste Ranjivost.
Znam. Nikad nisam rekla da će ovo biti lako. Ali hrabrost i ranjivost su primarni u vašem bezobrazno autentičnom personalnom brendu.
Želite da stvorite masivan uticaj? Pa, to zahtijeva hrabrost i ranjivost. Vođenje primjerom, sjećate se? To znači dijeljenje ličnih stvari, biti otvoren, izaći na svjetlo. Biti vođa. Istaći se. Ne biti gruba sila ili vikati glasnije od ostalih.
Ali pokazujući Stvarnog Vi vašoj publici.
Ovo je moj priajtelju, mnogo više od još jedne proste akcije na tvojoj Uradi Listi. Stvar sa hrabrošću i ranjivošću je da to može da boli. Naš pre-privilegovan ego isto tako nije veliki fan.
Hrabrost i ranjivost u vašem brendu znači da nema više skrivanja iza bilo kakvih zidova iza kojih se skrivate.
Pa, osim ako vodite dnevne nepripremljene Facebook Živote – kada ste veliki perfekcionista – ;ustanite na biznis konferenciji i govorite vašu istinu dok vam koljena klecaju – jer javni govor je veliki strah -; ili plačite tokom video poruke – umjesto jedenja u bolu; ili imajte petlje da kažete: “Znaš šta? Zaista ne znam odgovor na to.” – kada se naviknete na to da ste ekspert za sve – niste imali hrabrosti da vas dirnu i da vi dirnete druge.
Riječ upozorenja!
Pogrešna ranjivost i hrabrost kao način da primarno steknete više klijenata ili zadobijete uspjeh – vidim da se to dešava često, i ružno je -, ili da učinite sebe malim – (Ne zamjerite mi. Ja sam samo mala djevojčica) ne samo da nije veoma dobra ideja, već će vaša publika “osjetiti” kada to dođe iz mjesta integriteta.
Jedino možete dotaknuti druge – i podijeliti vaše svjetlo i veličinu – kada pustite vaše kormilo i dopustite drugima da vas dodirnu.
“Ranjivost je mjesto rođenja ljubavi, pripadanja, radosti, hrabrosti, empatije i kreativnosti. To je izvor nade, saosjećanja, uračunljivosti i autentičnosti. Ako želimo veću jasnoću u našoj svrsi ili dublje i smislenije duhovne živote, ranjivost je put.”
― Brené Brown,
Vaš Autentični Sopstven Brend
Vaš Autentični Sopstveni Brend živi na sjecištu ljubavi prema sebi i prihvatanja, potreba vaših klijenata, ranjivosti i hrabrosti, kako se vi osjećate u vezi vas samih i kako se vaši klijenti osjećaju kada ste vi u pitanju, vaše Zone Genijalnosti: kao beba sigurno ušuškana, u svojoj kolijevci.
Vaš brend će stvoriti uticaj koji želite kada je podudaran sa vama, i sa dušom vašeg posla.
Vaš brend je živo biće koje diše. Činiće vas da se smijete – nerijetko poput ponosne ujne, majke ili bake koje gleda u dijete. Stvaraće vam sreću – vašu i vaše publike, iznenadiće, donijeti svjetlo i jasnoću, rasće sa vama i za vas.
Ukratko: vaš bezobrazno autentičan sopstveni brend jeste manifestacija čiste ljubavi.
Da li ste spremni da stvorite autentičan brend i promijenite svijet?
Izvor: What is authentic personal brand
Instagram: @authoranagalicblog
Twitter: @anagalicblog
Linkedin: Ana Galić
e-mail: ana.galic.bl@gmail.com