Postoje li posebni momenti posvećeni pisanju vaše poezije?
Može se reći posebni, ali ne i određeni. Nekad danima ništa ne napišem, a nekad stalno nešto piskaram. Uglavnom spontano, u najvećem broju slučajeva u pokretu. U šetnji, busu, po stanicama, kafeima. Nekad ispred ekrana, ali u manjem broju slučajeva. Ono glavno, beleške i ideje, nastaje van, ali za krajnje oblikovanje nekad je potreban mir sobe. Kako kad. Pisanje sam uvek nekako kopčao sa kretanjem i mestima. Neka mesta imaju specifičnu atmosferičnost. Atmosfera nekih mesta potakne određene skrivene energije, iz njih onda iznikne želja za metamorfozom u reči i tako dalje.. Nekad je i obrnuto, atmosfera se izrodi iz kombinacije određenih reči. Ili se nekad sve nekako stihijski desi, bez dorade.. Ali sve je to jedna velika zbrka iz koje, eto, nekad nešto i iznikne. A nekad je jako jednostavno.
Kako se danas jedan pjesnik snalazi u svijetu okruženom ne knjigama, nego tehnikom, mobilnim telefonima, pištanjem alarma na automobilima i kamerama na svakom ćošku? Nije li poezija produkt jednog pritajenog života, ne toliko javnog?
Što se mene tiče mobilni telefon je prijatelj mog pisanja (smeh). Imam jedan notes-folder u koji stalno nešto dokuckavam. Gde god da se nađem. To je jedno pravo prebukirano bunjište reči i pojmova. Akaša. Jednom sam na nekoj književnoj večeri (na koje inače retko odlazim) video jednog starijeg pisca u publici kako vadi jednu minijaturnu olovku, ne veću od malog prsta, i kako njome pravi beleške u jedan isto tako minijaturni notes. Onda sam ja izvadio svoj android-telefon i to zapisao u svoj digitalni notes.
Može se reći da poezija – i umetnost uopšteno – jeste izraz pritajenog intimnog prostora, nevino dečijeg, neukaljanog, i da se tim prostorom takođe i napaja, da se hrani skrivenim čiji je izdanak, pa se čini da bi u tom slučaju, u ovom svetu podlih povika i egoističnih težnji, bilo kakvo dodatno pištanje moglo biti smetnja poeziji. Ali isto tako se može reći da se ona služi javnim, uzima od njega, kritikuje ga, hvali ga, ulepšava ga, osmišljava, iščašuje, iskorišćava ga za sopstvene potrebe, ali ne prodire nikad u njega potpuno, bar ne vidljivo. Gde se taj intiman prostor ipak ne gubi. To je opet stvar pristupa i razumevanja poezije. Često se ta granica između poezičnog i ne-poezičnog gubi, i nekad poezija može biti bilo šta. Neki su skloni tome da poeziju doživljavaju jako pobožno, dobro pazeći šta u nju propuštaju, a neki se naprosto igraju, služeći se onim što im se nađe. Ja sam naklonjeniji eksperimentu.
Da li sebe smatrate pjesnikom uopšte?
Na kakav odziv publike biste željeli naići i kako vam se čini komunikacija sa publikom:
a) poželjna;
b) nepoželjna;
c) bitna, ali ne i presudna za vaš izraz?
Bitna, ali ne i presudna za izraz.
Koji autori na vas utiču i koje preporučujete? Možete nam i neku pjesmu izreći, kao primjer dobre poezije.
u dubini žlica iz kojih nitko ne jede
dvoje ljudi sjedi
jedno nasuprot drugome
uvijek si možemo dati
bolest i riješiti stvar
kažu iz dubine
već praznih stolica

Instagram: @authoranagalicblog
Twitter: @anagalicblog
Linkedin: Ana Galić
e-mail: ana.galic.bl@gmail.com
Da ne lajkam sad sam sebe. Lajk je za tebe. Pozdrav.
LikeLiked by 1 person
Pozdrav prijatelju
LikeLiked by 1 person