POKRETANJE POSTUPKA PISANJA (OWL PURDUE SPISATELJSKA LABORATORIJA)

Pisanje zahtijeva vrijeme


Saznajte kada treba izvršiti zadatak i osmislite plan akcije. To se može činiti očiglednim i nebitnim za postupak pisanja, ali nije. Pisanje je proces, a ne samo proizvod. Čak ni najbolji profesionalni pisci ne sjede samo za računarom, pišu i kažu gotovo. Kvalitet vašeg pisanja odražavat će vrijeme i razmišljanje koje ste uložili u zadatak. Isplanirajte zadatak unaprijed radeći pripreme za pisanje: to će vam omogućiti da budete produktivniji i organizovaniji kada sjednete da pišete. Takođe, zakažite nekoliko jedinica vremena koje ćete posvetiti svom pisanju; nakon toga, možete se na neko vrijeme udaljiti od njega i vratiti kasnije da napravite promjene i revizije kako sa svježim umom.

Koristite retoričke elemente kao vodič za razmišljanje kroz svoje pisanje


Razmišljanje o vašem zadatku u smislu retoričke situacije može vam pomoći na početku postupka pisanja. Tema, publika, žanr, stil, prilika, istraživanje, pisac i svrha samo su neki elementi koji čine retoričku situaciju.

Tema i publika često su vrlo isprepleteni i rade na međusobnom informisanju. Počnite sa širim uvidom u svoju temu, poput skejtbourdinga, zagađenja ili romana Jane Eyre, i onda pokušajte fokusirati ili pročistiti svoju temu u sažetu tezu razmišljajući o svojoj publici. Evo nekoliko pitanja koja sebi možete postaviti o publici:

Ko je publika kojoj pišete?
Da li mislite da vašu publiku zanima tema? Zašto ili zašto ne?
Zbog čega bi vašu publiku trebala zanimati ova tema?
Što vaša publika već zna o ovoj temi?
Što vaša publika treba znati o ovoj temi?
Kakva iskustva je imala vaša publika koja bi mogla uticati na njih i izbor ove teme?
Čemu se nadate da će publika dobiti od vašeg teksta?


Na primjer, zamislite da je vaša široka tema hrana u studentskim domovima. Ko čini vašu publiku? Možete pisati sadašnjim studentima, budućim studentima, roditeljima studenata, administratorima fakulteta ili nutricionistima kao ekspertima među ostalim ekspertima. Svaka od ovih grupa imala bi različita iskustva, a i interese na temu hrane u studentskim domovima. Iako bi studente možda više brinuo ukus hrane ili radno vrijeme tokom kojeg je hrana dostupna, roditelji bi se možda više brinuli o cijeni.

Takođe možete razmišljati o prilici kao načinu za pročišćavanje ili fokusiranje teme tako što ćete sebe pitati koji trenutni događaji čine vašu temu relevantnom u ovom trenutku. Na primjer, mogli biste povezati nutritivnu vrijednost hrane u studentskim domovima sa aktuelnom debatom o epidemiji pretilosti ili biste mogli povezati cijenu hrane us tudentskim domovima sa rastućim troškovima fakultetskog obrazovanja.

Imajte na umu svrhu pismenog zadatka.


Pisanje može imati mnogo različitih svrha. Evo samo nekoliko primjera:

Sažetak: Predstavljanje glavnih poenti ili suštine drugog teksta u sažetom obliku
Argumentovanje / uvjeravanje: Izražavanje stava o problemu ili temi u pokušaju da se drugi uvjere da je vaš stav ispravan
Pripovijedati: ispričati priču ili navesti događaje
Evaluacija: Ispitivanje nečega sa ciljem da se utvrdi njegova vrijednost ili vrijednost na temelju skupa kriterija.
Analiziranje: Razbijanje teme na njene sastavne dijelove kako bi se ispitali odnosi između dijelova.
Odgovor: Pisanje koje je u direktnom dijalogu s drugim tekstom.
Ispitivanje / istraživanje: Sistemsko propitivanje teme radi otkrivanja ili razotkrivanja činjenica koje nisu široko poznate ili prihvaćene, na način koji nastoji biti što neutralniji i objektivniji.
Posmatranje: Pomoći čitaocu da vidi i razumije osobu, mjesto, predmet, sliku ili događaj koji ste direktno posmatrali ili doživjeli kroz detaljne čulne opise.


Mogli biste posmatrati kafić u svom studentskom domu kako biste vidjeli kakve vrste hrane studenti zapravo jedu, mogli biste procijeniti kvalitet hrane na temelju svježine i količine, ili biste mogli pripovijedati priču o tome kako ste se udebljali sedam kilograma tokom prve godine studija.

Možda ćete trebati koristiti nekoliko ovih strategija pisanja u svom radu. Na primjer, mogli biste sažeti nutricionističke preporuke propisane od strane države, procijeniti odgovara li hrana koja se poslužuje u studentskom domu tim propisima, a zatim argumentovati da treba izvršiti promjene na jelovnicima kako bi bolje odgovarale tim preporukama.

Strategije prije pisanja


Jednom kad sklopite tezu, samo počnite pisati! Nemojte se osjećati sputano problemima s formatom. Ne brinite se zbog pravopisa, gramatike ili pisanja potpunih rečenica. Bombardujte se s idejama i zapišite sve čega se možete sjetiti što bi se moglo povezati s tezom, a zatim ponovo pročitajte i procijenite ideje do kojih ste došli. Lakše je odbaciti loše ideje nego misliti samo o dobrim. Jednom kada imate pregršt korisnih načina za pristup tezi, možete upotrebiti osnovnu strukturu za pisanje kako biste počeli razmišljati o organizaciji. Ne zaboravite biti fleksibilni; ovo je samo način da vas natjera da pišete. Ako vam tokom pisanja padnu na pamet bolje ideje, ne bojte se preraditi svoje izvorne ideje.

Prevod: Ana Galić

Link: https://owl.purdue.edu/owl/general_writing/the_writing_process/invention_starting_the_writing_process.html

With kind permission of: Victoria Ruiz , Assistant Director of Content Development, Purdue OWL 

Moj rad možete pratiti putem sljedećih društvenih mreža:

ana_logo

Fb: Author anagalicblog

Instagram: @authoranagalicblog

Twitter: @anagalicblog 

Linkedin: Ana Galić

e-mail: ana.galic.bl@gmail.com

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s